close
اپ استورهابررسی اپ استورها

ارزیابی مایکت در سال ۱۳۹۵

auth

در دو سال اخیر مایکت بخود آمده است که هرطور شده است برای خود سهمی در بازار اپلیکیشن داشته باشد. سال ۹۵ سال پرباری برای مایکت بود و ما شاهد تغییرات بسیار زیادی در این اپ استور بودید. سیاست های مایکت در سال ۹۵ بیشتر در بستر بهترین و اولین بودن در ارائه امکانات جدید در ایران بود. بطور کلی مایکت در سال ۹۵ از هر دو سمت کابر و توسعه دهنده کارنامه درخشانی برای خود ثبت کرد. از جمله زمینه هایی که مایکت در آن ها بیشتر از زمینه های دیگر متمرکز بود عبارتند از:

۱. تغییر رابط کاربری کلاینت مایکت مطابق با آخرین المان های طراحی و استانداردهای متریال و گوگل پلی: خوشبختانه بر خلاف کافه بازار، طراحی رابط کاربری مایکت آن طور که در نسخه های قبل تر شاهد آن بودیم یک کپی برداری صرف از اپ استور،گوگل پلی، بازار و یا مارکت دیگری نبود و مسئولین این اپ استور ترجیح دادند رابط کاربری هوشمندانه ای جهت جذب همه سلیقه ها بکار گیرند.

۲. بازطراحی رابط کاربری پنل توسعه دهندگان: پنل توسعه دهندگان مایکت هرچند در ارائه امکانات کلیدی و فنی بمانند پنل توسعه دهندگان بازار ضعیف است اما در طراحی رابط کاربری چیزی کم نگذاشتند و دسترسی به امکانات پنل در این رابط کاربری به سادگی و زیبایی هرچه تمام تر انجام شده است.

۳. اضافه شدن مای‌نت(My Network): مای‌نت قابلیتی است که کاربران را در دنیای بازی و برنامه به هم ارتباط می‌دهد. کاربران در صفحهٔ حساب کاربری خود می‌توانند فعالیت‌های کاربرانِ دیگر اعم از دانلودِ برنامه و بازی، نظرات و… را مشاهده کنند، دوستان خود را پیدا کرده و آن‌ها را دنبال کنند.
در این صورت با دنبال کردن کاربرانِ فعال می‌توان از برنامه‌های کاربردی جدید و بازی‌های روز مطلع شده و پیش از دانلود یا خرید، نظرات آن‌ها را در مورد برنامه‌ها خوانده و اطلاعات بیشتری از محتوا و کاربردشان بدست آورد.
در این شبکه به بحث امنیت نیز کاملا توجه شده است و کاربر می‌تواند سطح دسترسی دیگران به اطلاعاتِ دانلود ، نظر و … را در بخش حریم خصوصی مدیریت نماید.

۴. سرویس درخواست برنامه: در این سرویس کاربران می‌توانند برنامه مورد نظر خود را از گوگل پلی درخواست دهند و از مایکت دانلود کنند.

۵. پرداخت اپراتوری: مایکت پیشگام در صنعت اپلیکیشن ایران همکاری خود را با دو اپراتور ایرانسل و رایتل، آغاز کرده و به‌تازگی پرداخت از طریق اعتبار سیم‌کارت را به درگاه‌های خرید خود اضافه کرده است تا کاربران بتوانند به آسانی برنامه‌های مورد علاقه خود را خریداری نمایند.

۶. امکان نظرسنجی برای توسعه‌دهنده: پیش از این امکان طرح سوال از کاربران در پنل توسعه‌دهندگان اضافه شده بود و از این نسخه کاربران می‌توانند به این سوالات دسترسی داشته و به آن‌ها پاسخ دهند. این امکان به توسعه‌دهنده کمک می‌کند تا نظر کاربران را دربارهٔ محتوا، گرافیک، مشکلات، قیمت‌گذاری برنامه و… به‌صورت دقیق‌تری جمع‌آوری کرده و در آپدیت برنامه و یا برنامه‌های جدید خود به‌کار گیرد.

۷. ترجمهٔ توضیحات توسط کاربر: در رویکرد جدید مایکت به بحث مشارکت کاربر و شعار مارکتِ من، مایکت به کاربران خود اجازه می‌دهد در صورت توانایی در ترجمه، توضیحات برنامهٔ مورد علاقه خود را ترجمه کنند تا بعد از بررسی و تائید توسط مایکت، به اسم خود در صفحهٔ همان برنامه نمایش داده شود.

admin

نویسنده admin

پاسخ دادن